Zklamání

Dlouho bylo ticho. Nevěděla jsem, co říct, zda vůbec mám něco říct. Mlčela jsem a čekala, až co řekne on. Ale on jen prudce vstala z lavice, udělala dva kroky vpřed, podezřelé si mne změřil a pak řekl, "Jsi si jistá, že se mnou?"

V jeho očích jsem četla nedůvěru, v jeho hlase jsem slyšela pohrdání a z jeho postoje jsem vycítila hněv. Zamítavě vrtěl hlavou přesvědčen o své bez chybné neomylnosti a zvolna couval dozadu pokoušejíc se udržet si ode mne odstup, jako kdyby těhotenství byla infekční nemoc. 

Bylo jedno co říkám, neposlouchal mne. Nechtěl vidět pravdu. Nebyl připraven přijmout zodpovědnost za své činy. Zapomněl, jako mávnutím proutku, na to vše nádherné, co ke mně ještě před chvíli cítil. Nebylo to pro něj podstatné. Chtěl si dál žít s úsměvem na rtu přehlížejíc problémy, které nám život přináší. Chtěl zůstat beze starostným dítětem, přijímat jen sladké ovoce od života a odmítat poskytnout milovaným pomocnou ruku. Nač si špinit ruce, když mnohem pohodlnější je udržovat si je čisté, hluboko zasunuté do kapes kalhot.       

Utekl, jako malý kluk doufajíc, že si svůj problém vyřeším sama. Vždyť těhotná jsem konec konců byla já, nikoliv on, nikoliv my. Byl to jen a jen můj problém, nikoliv jeho, nikoliv náš. Tak proč by on měl dospět a začít brát život zodpovědně? 

Nechal mne tam stát samotnou s naším dítětem v břiše a bez váhání dovolil mi myslet si, že je to jen a jen mé selhání, jelikož jsem se před nechtěným těhotenstvím dostatečně nezabezpečilanedbaje na skutečnost, že jsem ho předem upozornila. 

Věděla jsem, že si to dítě nechat chci o to víc mne mrzelo, že nikdy nepocítí lásku svého otce, kterou já, jako svobodná matka, mu nikdy nebudu schopna nahradit. Nikdy nezjisti, jak moc je jeho srdce ochuzené a nenaplněné otcovou pýchou a chválou zpívající ódy o jeho jedinečnosti. 

Nechal mne tam samotnou stát vyděšenou z přijatého rozhodnutí a zostuzenou jeho pochybnostmi o mé čestnosti. Ztracela jsem sebeúctu a začala se cítit špinavá jako použitá a odkopnutá coura.   

Zklamání se dostavilo okamžitě. Nevím, zda jsem byla víc zklamaná ze sebe, jak moc jsem se mýlila v síle naší lásce, o které jsem se mylně domnívala, že ji nic neporazí, nezlomí, nezničí, neukončí. Byla jsem zklamana ze své naivity a víře, kdy jsem si myslela, že se mi přece jen povedlo najít zodpovědného muže, který se čelem postaví mrakům problémům a vždy mi poskytne deštník, aby jím nedovolil dotknout se mé mysle byť jen jedinou kapkou deště. 

Nechal mne tam samotnou v pochybnostech o správném rozhodnutí, budoucnosti a vlastní síle. 

Hrdlo se mi stáhlo suchou hořkosti, srdce se mi svíralo bolesti a svaly po celém těle dusili se třesotem od toho, jak jsem se marně vši silou pokoušela popadnout dech a zároveň zabranit vybuchu pláče.   

Zacpala jsem si ústa rukou, abych přidusila vzlyk, který se mi dral z hrdla ven bolesti a studem, které mne nečekaně zavalili a hluboko potopili jako vlna tsunami, která s sebou smetne vše, co se jí připlete do cesty. Rozplakala jsem se žalem, které mne uvnitř svíralo a bránilo poslechnout rozum, který mi nařizoval okamžitě se upokojit.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Magdalena Suchankova | sobota 10.2.2024 12:00 | karma článku: 14,25 | přečteno: 482x
  • Další články autora

Magdalena Suchankova

Žít dobrý život

'Položíme si otázku: “Co ten člověk právě teď potřebuje slyšet?” a pak promluvíme ze srdce.' Opakovala jsem si v mysli větu z knihy Mluvte! jako nějakou mantru stále dokola a dokola, abych si dodala špetku odvahy.

2.4.2024 v 9:00 | Karma: 5,74 | Přečteno: 134x | Diskuse| Osobní

Magdalena Suchankova

My, jako lidé

“Být sama je v naprostém pořádku,” ubezpečila mne kolegyně vřele od srdce a s úsměvem na tváři poté, co jsem se jí svěřila s obavami. Namísto abych si znovu vyslyšela rady, co dělám špatně a co musím změnit,

20.3.2024 v 9:00 | Karma: 8,61 | Přečteno: 315x | Diskuse| Společnost

Magdalena Suchankova

Jsem žena, snesu všechno

Pohlédla jsem na dům a nebylo mi dvakrát veselo. Byl první jarní den, slunce příjemně hřálo, lide se s úsměvem na tváři procházeli rozkvetlým parkem, zamilované páry jiskřily ideály, jen mne při pohledu do jeho oči zamrazilo.

8.3.2024 v 12:00 | Karma: 11,44 | Přečteno: 372x | Diskuse| Poezie a próza

Magdalena Suchankova

Každý chce být hrdinou

Fenomén, kdy se z obyčejného prosťáčka stál národní hrdina, který se odvážně postavil napříč hlavám rozhodujících o osudu celého národa bez ohledu, jaké potíže způsobí sobě i své rodině, vzbuzuje respekt a touhu po stejné slávě

6.3.2024 v 10:00 | Karma: 6,32 | Přečteno: 212x | Diskuse| Společnost

Magdalena Suchankova

Keď je prasaťu dobre…

“Však ty vždy všetko lepšie umyješ ako ja,” argumentoval jsi s ironickým úšklebkem z gauče, na kterém jsi se celé dopoledne vyvaloval, jako tuleň na pláži líně vyhřívající se na sluníčku a já jsem v tu chvíli měla chuť

4.3.2024 v 11:00 | Karma: 11,66 | Přečteno: 337x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 11,18
  • Průměrná čtenost 691x
Jsem, kdo jsem. 

Seznam rubrik